Vier maanden geleden kreeg ik een aanmelding van een moeder met een jongetje van 7 jaar. Hij zat in groep 4 en had het erg moeilijk op school. Zowel spelling als rekenen gingen niet lekker, het volgde extra RT, maar dat bracht tot nu toe niet het gewenste resultaat. De school stuurde de oudergesprekken dan ook voorzichtig in de richting van een doublure,maar voor de ouders voelde dat toch niet goed.
Hoe kon het toch zijn, dat het leren op school zo moeizaam ging ? Moeder had eerder in 2012 een presentatie bij mij gevolgd en had haar zoon al helemaal herkent in het geschetste profiel. In maart zijn we volop aan de slag gegaan en inderdaad; een uitermate sterk visueel lerend kind. Heerlijk open blik, die je vol vertrouwen aankeek. Ook pakte hij alles wat ik hem aanbood, zeer vlot op. Zowel op reken- als op taalgebied. Een slim, enigszins snel afgeleid mannetje met een heel beweeglijk lijfje.
De sessies verliepen zeer voorspoedig en ook de uitleg aan de leerkrachten verliep goed. De school verleende haar medewerking. Ook heb ik geadviseerd om de overweging van de doublure door te schuiven naar juni, en eerst de CITOscores af te wachten.
Nu de CITOscores en AVI toetsen bijna allemaal achter de rug zijn, is ook de beslissing gevallen: Hij maag over naar groep 5 ! En niet met de hakken over de sloot maar ruimschoots ! Wat een opsteker !
Wat enorm is opgevallen is natuurlijk de verbetering op spelling, lezen en rekenen, maar ook de focus is toegenomen en zijn beweeglijkheid is afgenomen.